torsdag, juni 01, 2006

Trots sjuklig och med morgonfeber (hmm, jag klev upp kl.13) kunde jag inte låta bli att åla mig in under "El´Fordo". Och trot' om ni vill; jag fick bort växelådsbalken, bytte den såklart FASTNITADE bussningen, och fick till slut dit hela skiten igen. Skönt som fan! Efteråt firade man med lite kramp och skakningar. "Hasta la victoria siempre!", "Kämpa till den slutliga segern", som han med skägget sa.

Jag måste ändå säga, efter en provtur med "The red devil"; fy fan vilken skillnad på bilar. Det var som att dra iväg i en rymdraket jämfört med "vita skräcken", som har bara en liknelse med något från NASA: Bromsoken blir väl ungefär lika heta som rymdfärjans skyddsplåtar vid inträde i atmosfären.

Efter byte av tändstift så går även gräsklipparen.

Så nu gäller det bara att få igång ett annat och mer komplicerat "maskineri":
Fru A:s framåtanda och framtidstro.

Det skall nog gå det med. Frågan är bara vad man skall "smörja" med...

3 kommentarer:

Blogger mlk sa...

Ah, ordning på hela maskinparken snart :)

01 juni, 2006 13:22  
Blogger mlk sa...

Har du något tips på en bra bil för lite pengar? Tänkte skaffa en bil för ca 10-15 tusen. Är det något speciellt märke man ska kolla efter? Japanskt eller svenskt?

01 juni, 2006 15:36  
Blogger Uffe Ess sa...

Volvo, inte äldre än 90, är ofta dyra men bra. En större japanare som inte gått för långt är väl ändå mitt "tips".

02 juni, 2006 02:38  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida