måndag, februari 08, 2010

Den som ger sig in i leken...
Man kan ha vilka åsikter som helst om Sveriges militära närvaro i Afghanistan, men att ta hem trupperna nu när de första svenska förslusterna har inträffat gör de stupades offer värdelösa. Sedan så är det en katastrof att låta USA ensam leka världspolis, det vinner ingen på.

På tal om taskigt läge så är jag fortfarande "ickefrisk" efter tre månader. Tog nya prover idag på Sundsvalls sjukhus som snart lär bara var en grop med en presenning över där man gömmer sjuka medelpadingar. Snacka om att borgarna har anledning att jubla. Att de var lika jävla med på idiottåget från början är glömt nu.

Att köra på stans gator är som att åka rodel i Grand Canyon, uppfriskande hemskt och långt ifrån sandningen.

Såg en kul grej i Sundins reklam för internetpoker. En jakttrofe där det står Luleå och ett årtal. Jag undrar om han sköt älgen på Köpmantorget eller på Kungsgatan...

Vi har på jobbet sålt rekordmånga snöslungor. Kul nu, men nästa vinter lär det knappast ramla på i samma takt. Men om miljömupparna får rätt om mer nyckfullt väder så kanske det blir en grön jul i år.

Det gnälldes på kulturrutan att det var så få kvinnor som gjort bidrag till melodifestivalen.
Men va fan! Det skall väl kvinnorna var glada för med tanke på hur bra låtarna var. Det sägs ju att om man sätter hundra chimpanser, ja ni vet... Men jag lovar att EN apa kan gräva ut bättre saker "där bak" än detta.

Till slut så kan jag berätta att när jag skulle koppla in motorvärmaren på jobbet så lossnade sladden och kortslöt i min hand. Snacka om att börja arbetet med lite spänning.

Det sägs att Jose Ferrer gick på knäna i filmen om Lautrec...

Nej nu är det dags för en klassiskt avsnitt av Couplings: Bruce's bar and grill?
Sedu!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida