tisdag, oktober 27, 2009

Förlamad av leda.
Trots jag har mycket att göra så orkar jag knappt äta när jag kommer hem efter jobbet. Sedan blir det nada. Tvätt och disk sköts av maskiner tack och lov. Man skulle behöva en personlig "tränare/peppare" som de rika och berömnda håller sig med.

Det är inte lätt att hålla på TIK numer. Ännu en vändning av motståndarna och nu var det soplaget MODO som trots sämre spel kunde ro hem det hela. Jag säger det igen: Challe måste bort när det inte finns pengar till fler OCH bättre spelare.

I media gnäller de rika i Stockholm på att "deras" pengar fördelas till resten av landet. Att de i de fina kommunerna i 08-land har överlägset lägst skatt i Sverige vill inte tas upp. Att deras förmögenheter ofta är sprunget ur i resten av landet, inte minst i den norra delen, förtigs eller pladdras bort. Förutom en person så fanns det ingen i TV:s "Debatt" som kunde prata klarspråk utan där satt bara som vanligt förvirrade lappar och annat löst folk. Men det är klart, inte kan media (som styrs från gissa var) föra fram någon som kan sabla ner myten om att Stockholms "framgång" gynnar hela Sverige, när det är precis tvärt om.
08-området har blivit till en igel som inte bara tömmer resten av landet på "duktiga" människor, dess styrande även motarbetar resten av riket att utvecklas. Tyvärr inser inte de "ickerika" i huvudstaden att även de är lika lurade. Betongetton, skyhög brottslighet, timtal i köer och allmänt dyrt som fan. Och inte kommer de in på de "fina ställena" i innerstan heller, grattis...

Ovanstående borde var hos "Axel" men jag orkade inte. För som sagt, snart orkar jag inte ens andas.

Pro ton!

6 kommentarer:

Blogger mariomessiee sa...

hmm håller faktiskt med dig....

28 oktober, 2009 09:12  
Blogger Gibson o Cat i Gävle sa...

Byt liv med mig en vecka så ska du se att du får energin o livsglädjen tillbax!;)

31 oktober, 2009 20:18  
Anonymous Anonym sa...

Herre jestanes. Du pratar nog som du inte gor. sagt sa mycket nu om hur du lurats. Besviken pa den som inte ar arlig. Sen gar du hem med den du foraktar. Du star nog inte for orden. Ar det san du ar?

02 november, 2009 19:01  
Anonymous Anonym sa...

Anonym står inte heller för orden?
Vad har du nu gjort Uffe, snacka om att en del verkar "ha koll".
En annan går ju aldrig ut så man får ju aldrig veta något smaskigt skvaller. Kan du inte skriva ut allt på bloggen?

03 november, 2009 10:30  
Blogger Horfidë sa...

Heheh Akta dig Halfbreed, man får inte vara _för_ nyfiken här, då får man spydiga kommentarer :P

Men jag erkänner att jag ändå är det. Mer skvaller på bloggen! :D

03 november, 2009 14:25  
Anonymous Anonym sa...

Jaså, vadå för spydiga kommentarer???

03 november, 2009 17:16  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida