onsdag, mars 17, 2010

Myten om trevliga asiater.
Jag har förut belyst hur jävligt otrevliga många japaner och koreaner är. Bara på de gånger jag nu var på Bangkoks flygplats så blev jag påkörd ett flertal gånger med bagagevagn (är jag inte tillräckligt stor för en dvärg ska ha svårt för att kunna missa mig?). Sedan ser man hela tiden hur de tränger sig före i köer, om de inte som på Moskvas flygplats helt enkelt skapade en egen kö bredvid den som redan existerade.
Tyvärr kan man nu lägga till kineser till denna skara. En kines på Burger king trängde sig fram som en idiot och blev riktigt aggresiv när det till slut var någon som opponerade sig. Snacka om ett bevis på Kinas "fina" utveckling. På Arlanda hörde jag f.ö. två affärsmän som muttrade över hur otroligt svårt det var att komma överens med detta nya herrefolk. Tja, bäva framtiden...

Tjing chong!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida