fredag, juni 02, 2006

Tänk vad lätt saker går att göra/fixa om bara man har de rätta vertygen. Hela min uppväxt, då moppen stod i centrum, var skiftnyckeln det enda precisionsverktyget. Sedan följde 20 år på "Värket" där tiden stått stilla sedan 40-talet och spettet stod för finmekaniken.

Anledningen till detta:
Tycksyndommigförminadåligaverktygserfarenhetsyndrom?

Discovery Channel!

Är det inte far och son tjurskalle som bygger drömbågar, så är det klantarslen som låter ideerna flöda på en skrot. Och fan vad lätt det går med TIG:ar och klingsågar m.m.

Discovery har f.ö. blivit den kanal jag ser mest på. Vem hade trott det? Är anledningen att jag har blivit en gubbe säger ni? Neeeeeeej!

Nu är det fredag, och vem vet, det kanske blir fredagen med stort F. Om inte ett ekonomiskt under sker så blir det näppeligen någon utgång den här helgen. Vad skall de säga på "Tandlösas" och "Restaurang fälgkorset"?

Men kanske jag bara ljuger om pengabrist.

Kanske vill jag hellre gubbsitta hemma och titta på......Discovery.

5 kommentarer:

Blogger halfbreed sa...

Man kan ju undra vad du såg på Discovery innan du gick o la dig imorse?
Aj, aj håll händerna i styr!
(Och, nej, det handlar inte om 6 utan det handlar om en man som leker Chuck Norris i drömmarnas värld)

02 juni, 2006 07:21  
Blogger Horfidë sa...

Då har jag blivit kärring också... Discovery är en av de bästa kanalerna. Favoriten är Mythbusters :)

02 juni, 2006 07:28  
Blogger Uffe Ess sa...

Chuck Norris, hmmm. Det är därför jag alltid känner mig "uppsträckt" i ansiktet när jag vaknar...

När det gäller "Mythbusters", så skulle jag inte vilja vara i stackaren "Busters" ställe. Snacka om erfaren "Dummy".

02 juni, 2006 09:04  
Blogger halfbreed sa...

Ha, ha och alla gamla tanters drömman...sådärja, är man gammal tant så är man.

02 juni, 2006 12:15  
Blogger mlk sa...

Mythbusters är bra! Nu även med ögongodis

Kari Byron #1

Kari Byron #2

02 juni, 2006 13:24  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida