måndag, februari 09, 2009

Middag och Medelpadsturne.
Det blev väl rätt lyckat med lördagsmiddagen, dock kan jag ana att alla var lite rädd att hugga in. Men med köpt gratäng och lövbiff kan väl knappast ens jag misslyckas.

Melodifestivalens första akt var inge vidare med idel falsksång. Lilla söta Emilia hade inte många rätt, men kan man glittra med ögonen så...
Låtskrivarna till Shirleys sång måste vara glad att hon hade en dålig sångdag. Det tog bort fokus på hur usel låten var.

Har nu brottat in Boschen under diskbänken. Två millimeter smalare utrymme så hade det inte funkat.

Hade f.ö. en hektisk dag på jobbet. Först så var jag tvungen att ta med de utbytta ute/inne delarna till värmepumpen för att skicka iväg skiten med DHL från jobbet (funkade inte då någon blind jävel på firman missade en stor pall mitt på golvet när DHL var där, bättre tur imorgon).
Skitsamma, först åkte jag först till Bommen och hämtade en snöslunga. Sedan blev det Kvissle, Viksjö, Alnö, Bergforsen, Alnö igen och slutligen Sidsjö/Böle. Sju timmar i buss, men vackert väder så varför klaga.

Det går fortfarande oroväckande bra för United. Motståndet senast var helt OK, men jag tror aldrig att de röda har någonsin varit bättre försvarsmässigt. Att evighetsmaskinen Giggs fick göra mål var kul, speciellt när man tänker på hur övertygad man var att han var slut, och så går han in på mitten och dominerar, helt otroligt.

Gyntören skall hjälpa mig att fixa datorns TV-ut. Hoppas det går fort då det är så dåliga program numer i de olika kanalerna. Dokusåpor, nej tack! Vill jag se tråkig skit, kan jag filma mig själv. Snacka då om slut i rutan...

Ps. Glömde att ge en uppdatering om värmepumpen. När jag vaknade inatt så var det 12 grader, så njet, ingen förändring och ingen har hört av sig från Foma.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida