måndag, december 29, 2008

Nu får det vara nog.
Har haft en trevlig jul, trots allt. Det är ju näst intill omöjligt att inte bli nedstämd vid den här tiden, då man i princip bara har dåliga erfarenheter av skiten. Men många från alkishem vet ju hur det är...

Blev otroligt trött hemma hos Frk M och Elvis på lördag, så när de drog på stan låg jag och sov. Men bara en timme såklart, man får ju inte bli utvilad. Tur att vi tidigare på dagen tog 57! poäng på spåret. Nytt rekord. Och nej, jag hade inte sett programmet dagen före för då var jag och Olle på relaxen och blev fullgubbar (i alla fall jag). Därav det förra lite patetiska inlägget, som jag har kvar bara för er förnöjelse.

Jag har jag i alla fall bestämt mig för att leda upp värme till sovrummet och börja sova i en riktig säng, det här håller inte. Inatt sov jag en o en halv timme, nattlig brottning med psykokatt få sådana följder.

Sedan skall jag ta fylla sopsäckar med alla j-vla papper och annan skit som finns överallt i lådor och skrymslen. En tripp till tippen och det är klart.

Det är till sist skönt att bara jobba två dagar denna vecka. Visst, hade man varit pappersvändare hade man kunnat varit ledig i över två veckor, men är man en slav så är man. Tyvärr en vit sådan. För en svart slav kanske har ännu mindre med pengar än en vit dito, men svenska damer är ju som bekant mer intresserade av de som har färgade kulor i grenen. Även när det inte är jul...

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag jobbar även fredag...

30 december, 2008 16:00  
Anonymous Anonym sa...

Ja tyvärr är det så..(erfarenheter vid jul)/Cat

31 december, 2008 15:10  
Blogger Horfidë sa...

Hohoho =D

Jag har snart varit ledig i två veckor!! Usch, vill inte börja jobba på måndag igen ...

01 januari, 2009 16:22  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida