tisdag, september 29, 2009

Helvetestisdagen.
Föga nyskapande inledning men så här började dagen:
Lånad släpvagn för att hämta värmepump. Inga pengar på kontot från Beijers. Ringer upp dessa för att höra vad problemet är. Efter fyra timmar har de kommit på att det har gått över ett år sedan köpet, därför behövs en godkännelse från mig för att pengarna skall föras över. Det tar därför tre dagar till.

Under tiden ringer jag upp FK och frågar om utebliven ersättning. Efter hundra år i kö framkommer det att jag har fått en ny handledare och att jaq inte längre tillhör rehabgruppen. Jag skulle därför ha inkommit med ett läkarintyg fr.o.m. den 15/8. Min gamla handledare hade försökt nått mig via ETT telefonsamtal på mitt icke längre använda nummer. Att skicka ett brev eller söka mitt nya nummer var tydligen för jobbigt. Jag var därför tvungen att gå till läkare och få honom att skriva ett retroaktivt läkarintyg. Chansen att FK går med på detta är lika med noll. Läkaren berätta f.ö. att den senaste magnetröntgen klart visade på förträngningar i de kanaler där nerverna går i nackens kotor.

Att säga att jag är förbannad är ingen överdrift. Att få pengaproblem inför resan som man själv har åstakommit är en sak, men nu...

Fattas bara att man blir dödligt sjuk. Peppar, peppar...

Den enda glädjen idag var att få prata med Den Älskade Dottern. Tack för att du finns!

1 kommentarer:

Blogger Horfidë sa...

Känner med dig! Ibland verkar det som om bekymmer finns i överflöd och lite till...

29 september, 2009 18:09  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida