fredag, augusti 25, 2006

Höll på med bron igår. Med hjälp av "dubbla doser" blev mycket gjort. Uppvaknandet idag var mindre kul. Fy fan, man behövde nästa ringa Norrlandskranar för att ta sig ur sängen. Tur är väl att man får kurera sig "the old school way" ikväll.

Jag måste komma ihåg att köpa fruktsoda. Jag har nämligen tänkt skippa romåcolan i afton och gå på lite vodkacurrant, sommardrickan nr.1, så här i slutet av augusti.

Jämt när september kommer så tänker jag på samma sak; namnen på höstmånaderna.

Septem = 7 på latin. September = Månad 9.
Octo = 8. Oktober = Månad 10.
Novem = 9. November = Månad 11.
Decem = 10. December = Månad 12.

Det är en sak för oss, men tänk de som talar de latinska språken. "Signore, när du fylla år?" "Jag bliva gammal, den tolfte månaden på året. Den tionde mån..uhm...ahh...basta!"

2 kommentarer:

Blogger halfbreed sa...

Eftersom jag sitter inne med värdefull information så VET jag att du drack "det gamla vanliga" igår. Kurant & fruktsoda tror jag att jag ska dra i mig ikväll...

26 augusti, 2006 07:48  
Blogger Uffe Ess sa...

Sorgligt nog fick du dra lite annat skit också...

27 augusti, 2006 02:56  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida