tisdag, augusti 08, 2006

Moln. Förhoppningsvis lite regn också.

Man måste ändå reagera på hur folk just reagerar på värmen. Jag vill bara påminna om hur det blir om några få månader...

Sedan tror jag att värmen gör folk om möjligt ännu dummare, speciellt journalister:

"Stor ökning av drunkningsolyckor". Ja, ju varmare, ju mer som badar, ju mer som dör.
"Stor ökning av misshandel och våldtäkter". Ja, ju varmare, ju mer folk ute som dricker, o.s.v.
Nej, det är nog snarare så, att ju varmare, ju mer nyhetstorka.

Vi får väl se om "The Cabelguy" kommer i morgon och märker ut elkabeln. Man börjar nämligen att ledsna på hur det ser ut med bron. Men en sak är säker, när det blir klart, så blir det bra.

Jag måste sedan fixa "Vita Skrotet". För snacka om att vara isolerad. Bara man skall köpa lite skruv och några beslag så blir det krångligt. Och det är säkert; jag gör hellre en lobotomi på mig själv med en rostig spik, än att jag tar bussen fram och tillbaka till Birsta.

Så gör jag ännu en lobotomi på mig själv, menar jag såklart.

2 kommentarer:

Blogger Horfidë sa...

Kanske skulle du behöva göra den där bussresan? Det är ju knappast ett jättesprång ut i det okända, möjligen infinner sig istället en känsla av tillfredsställelse... Testa!

08 augusti, 2006 17:45  
Blogger halfbreed sa...

Mmmm...annars har du ju en gammal vovvlvvllvo i närheten...

08 augusti, 2006 21:03  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida