torsdag, januari 18, 2007

Jag förstår om ingen läser denna blogg numera, men jag har inte varit på något humör att beskriva min situation just nu.

Mor blir i alla fall snarare sämre än bättre. I går var jag med henne på hjärnröntgen och i morse var det blodprovsdags på vårdcentralen. Tyvärr gick inte "pissningen" bra så jag måste in igen i dag för att lämna in nytt prov.

Det är tragiskt hur en människa kan bli så hjälplös. Hon klarar av att gå högst 20 meter åt gången. Hon vet för det mesta inte om var hon bor eller vilket år och vilken tid på dygnet det är. Detta gör att man kan inte slappna av ett ögonblick då vad som helst kan ju hända. Samtidigt blir hon arg om man är där för mycket. Hur än man gör har man således arschlet bak. Fy fan vad jobbigt.

Och det enda man kan göra för att få sova någon kvart då och då, är att knapra kapslar som man blir seg som fan av. Sedan måste Golfen på skroten, annars blir det tomt på pengar. Livet leker.

Nu börjar det bli svårt att skriva då det "hänger sig" hela tiden. Adjö.

1 kommentarer:

Blogger Horfidë sa...

Jodå jag tittar in med jämna mellanrum för att se om du uppdaterat.. Trist med din mamma, jobbigt för er båda kan jag tänka...

18 januari, 2007 16:29  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida