tisdag, juli 21, 2009

Perfekt semesterväder.
Nu när jag har den enda semesterveckan i sommar för att kunna fixa farstuns utsida, så slås det regnrekord. Vem hade trott något annat? Visst har jag massvis med saker att göra inne, men dessa kan jag fixa när som helst (om bara orken finns)...

Visst blev det som vanligt i lördags när jag, Olle och CMB var ut på stan. Det börjar fan bli löjligt enahanda. Fulla och barnsliga ungdomar blandat med urgamla alkisar. Och nej, jag känner mig INTE som de i den senare gruppen.

När jag nämner barnsliga ungdomar så måste jag få åter igen kommentera detta faktum att unga idag inte är som förr. Okay, gamla klagar fortfarande på brist på respekt o.s.v. Saken är bara att de unga numer är så förbannat töntiga. 20-åriga grabbar beter sig som de vore tolv och tjejer är inte mycket bättre. Som en prominent person skrev; Åk en buss med ett skrikigt tjejgäng och hör vad de "pratar" om. Sedan så är det uppenbart varför "värstingarna" oftast ger sig på jämngamla då de aldrig skulle klara av en fullväxt karl. Klena blekfeta jellon som ger sig på ensamma av samma sort, pinsamt.

När jag var 12-13 år var jag duktigt insatt i både den nationella som den internationella politiken, och idrott, trots att man spelade i band och körde moped. Numer är det bra om de som är 20 kan föra ett samtal samtidigt som de går. Miffon!

Med tanke på månlandningens 40-årsfirande så är det konstigt att dessa som inte tror att det hela har hänt, fortfarande får sådant stort utrymme. Jag tänker inte gå in på några mer detaljer än just det faktum, att Apollo 11 lämnade två reflekterande prismor som man kan träffa med laser från jorden. Detta sker dagligen runt ekvatorn för att mäta både månens och jordens rörelser. Att förklara detta ligger inte för idioterna som även tror att jorden är platt. Jo, det är sant. I rymden kan man se att Tellus är ett klot, så därför kan ju ingen månfärd ha hänt... Så här gick det när dåren B Siprel attackerade svenskättlingen Buzz Aldrin:http://www.youtube.com/watch?v=RrgglDVmm_g

Gyntören var förbi i går och berättade att det snart blir en Thairesa. Trevligt för honom då vädret knappast är på topp här hemma.

Nej nu är klockan så mycket och inget har hänt, givv mi strängt.

Ps. Vilka är det i Sverige som tror på dessa amerikanska reklampajaserier som går på nätter och mitt på dagarna?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida