onsdag, augusti 05, 2009

Landskapsfiskfiskaren.
Var ute i båt och fiskade (tro't eller ej) med Frk M och Elvis och fick upp min första fisk på 35 år, inte illa. När motorn la av på väg hem från Ljungan så fick Elvis ro nästan hela vägen till Rivieran. För trots att man är en gammal mästerroddare så tog det inte länge innan man fick ge upp p.g.a. nackjäveln. Tragiskt, men kvällen var förbannat trevlig ändå.

Ja, nacken lägger sin sordin över allt nu. Man blir än mer paralyserad, för att inte nämna hur jävla irriterad jag blir på allt och alla. Bara att ta sig genom trafiken med alla självupptagna idioter är ett konststycke. Läser ni om någon som har dragit ut någon ur en bil och ryckt armarna av denne så vet ni vem som varit framme.

Var ölsugen som en dansk dromedar efter ramadan när arbetsdagen var över. Men när stackars Regor har lunginflammation och "alla" andra jobbar så var det bara att lägga ner. Till helgen är det dags för drakrodden, något jag ledsnat på för länge sedan. Om de kunde ro tvåhundra meter, vända, och sedan köra tillbaka, då hade det varit mer sport...

Som slutpunkt: Varför framställs alltid män från medelhavsområdet som macho kvinnokarlar? Förutom möjligen grekerna så har väl knappast dessa "hårdingar" gjort sig kända som bra krigare. De avgudar sina mammor och hanterar konflikter med varandra som höns på crack. På stranden har de tanga och innan de går ut på en fotbollsplan tar "hårvården" lång tid. Inom dessa länder är den katolska kyrkan mäktig med präster som...ni vet. Världens gayhuvudstad ligger i Barcelona, "grekiskt" är ett annat ord för sodomi o.s.v. Och se bara på de fjolliga tjurfäktarna, som bara törs utmana tjuren när den är utmattad. De kunde vara tagna direkt från en pridefestival...
"Kvinnokarlar" är de, men machomän? Glöm det.

Ciao!

Ps. Området nedanför höghusen i Rivieran heter faktiskt Sodom...

3 kommentarer:

Anonymous Elin sa...

Hej Pappa! Jag åker tillbaka till Skåne ikväll, Bara så du vet . Hör gärna av dig . Kram Dotra!

06 augusti, 2009 19:46  
Anonymous Pappa sa...

Jag har försökt nå dig. Har du inte mitt nya nummer? Ring mitt gamla när du kommer fram. Jag hoppas att du får en bra resa och vi kanske ses tidigare än du anar mitt lilla hjärta.

07 augusti, 2009 00:22  
Anonymous Anonym sa...

ska man va ute på mc med lunginflammtion?

10 augusti, 2009 08:27  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida