tisdag, oktober 06, 2009

I hostans grepp.
Att hosta konstant i fem minuter är jobbigt, att hosta dubbelt så länge är knappt vad man klarar av. Andnöden ger en sällsam upplevelse. Låt mig säga att strypsex INTE är något jag vill prova på. Jag får vara tacksam för dykträningen man gjorde som ung.

Men man får skylla sig själv. Att åka ut i morse för att fixa en skurmaskin var dumt. Färdig för användning blev den och färdig blev jag.

Och jävelskapet sprider sig. Olle har kört åt helvete med crossen och slagit av några revben. Jajja...

När man nu har legat en hel dag framför teven så kan man inte undgå alla dessa sjukhusserier av olika slag. Tänk att USA som har världens dyraste sjukvård och samtidigt inte kan ge en fjärdedel av amerikanarna riktig vård, envisas att visa dessa "övermänniskor". Är de sponsrade av staten för att ge en bild av ett fungerande vårdsystem?

En serie jag dock börjar gilla är h.i.m.y.m. trots att man är en gammal skröplig gubbe.

Är oerhört tacksam att värmepumpen kom på plats och att den fungerar så bra. Den gamla skithögen var en så stor negativ del av mina senaste två år. Man kan undra om saker och ting hade varit annorlunda om man fått en riktig maskin från början. Äh, varför suttra, inte riktigt min grej. Men jag är ju sjuk nu...

Om jag hostar upp en lunga så borde den ju vändas ut och in på vägen ut. Jag får väl ha en borste beredd så man kan skrubba bort lite Gränges och annan skit.

Nu orkar mesen inget mer. Back to the couch of cough.

1 kommentarer:

Blogger Horfidë sa...

Stackars liten ;)

06 oktober, 2009 20:04  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida