onsdag, oktober 07, 2009

Nattmara.
Att sova sittandes går i mitt fall inte. Jag har därför suttit och retat mig på allt möjligt i natt men det är knappast intressant att här ha en solitär version av "Old grumpy men". I morse har jag dock lyssnat på The voice" och det är bara att konstatera; dessa stockholmslallare vet fan ingenting och bevisar detta med idiotiska och generaliserande uttalande. "Jesus är född den 24/12", "hantverkare är slarviga, otrevliga och knappast raket forskare" o.s.v. Vore jag Josefin Crafoord skulle jag inte gnälla på andras IQ och attityd.

När det sedan gäller hantverkare i Stockholm, så är det känt faktum att där förekommer det en jävla massa amatörer. Det blir så när staten vill ha alla svenskar på ett ställe och att 08:or inte vill/kan utföra praktiska arbeten. Ja, jag kan generalisera även jag.

Nu har de "plötsligt" kommit på att unga grabbar är markant mer stressade och mår sämre än flickor i samma ålder. Detta får bl.a. fysiska följder som att risken för hjärtinfarkt ökar kraftigt. Men när TV4 tar upp saken så slarvas detta bort och i stället visar de en ung tjej som går till skolkuratorn och gör avslappningsövningar. Man kan undra hur många män som för för tidigt p.g.a. PK-maffian i detta land.

Fakta: Män dör oftare av hjärtinfarkt än kvinnor och drabbas även ca. 20 år tidigare.

Till sist så höll jag på att göra en klassiker i repris i går kväll. För många år sedan fick jag en kraftig vätskebrist när jag kom hem från gruvan. Jag hade sådana kramper att jag först spydde på golvet och sedan halkade jag på kräkan och höll på att slå ihjäl mig. I går så hostade jag tills jag vomerade. Dock lyckades jag hålla mig på benen.

Det gör jag inte längre, adjö!

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Glömmer inte det, ambulansmännen rynkade på näsan åt att jag inte hade hunnit torka upp all spya från golvet - jag tyckte det var viktigare att se till dig...Vilka karlar, de borde väl vara vana att se värre saker...

07 oktober, 2009 10:14  
Blogger Gibson o Cat i Gävle sa...

Usch va du är äcklig!=)

07 oktober, 2009 13:45  
Anonymous Anonym sa...

Määä, Cat, vad är det som är äckligt?

07 oktober, 2009 16:35  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida