tisdag, juli 25, 2006

Efter en rekordkort sömn med medföljande mardröm, var det lika bra att kliva upp. Väl vid datorn fick jag för mig att läsa lite om den svenska krigshistorien. Och det var inte lite det! Det här med tre krig mot Ryssland verkar inte stämma, det handlar snarare om fem.

Sedan kom jag in på svenska regenter. Inte ett fåtal det heller, och vilka fulingar!

Som jag påtalat förut så är den engelskspråkiga varianten av Vikpedia suveränt frispråkig. Prins Carl-Philip gayikon, där ser man.

Gayikon ja, vilket uttryck. Kanske man skulle trycka upp ett gäng visitkort med texten; Alkoholikon, jomenvisst! Sedan får man kräva att de sätter upp ett fotografi av undertecknad på Systemet och på "Tandlösas"med ovanskriften; "VÅR VÄLGÖRARE OCH LEDSTJÄRNA" eller kanske; "FÖR LÅNG OCH TROGEN TJÄNST".

Nej, det är nog bäst att verka i det tysta. Eller i mitt fall, värka i det tysta...

2 kommentarer:

Blogger halfbreed sa...

Men nu är det nya tider som väntar...

25 juli, 2006 12:36  
Blogger mlk sa...

Det som är så bra med Wikipedia är att _alla_ får gå in och redigera sidorna. Tryck bara på Edit This Page om något inte stämmer och rätta sidan.

25 juli, 2006 19:33  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida