onsdag, juli 05, 2006

Snarkning, en konst. Ta bara Fru A:s nya stil. Ett genomträngande och entonigt gnöl, passande en Regnskogstapir. Öronpropparna är chanslösa då ljudet går genom kudden, in i skallbenet och därefter rakt in i innerörat. Att det sedan var någon jävel i grannskapet som busvisslade konstant i en timme, gjorde inte saken bättre.

Man får väl glädja sig åt i trötthetsdimman att Italien vann i går. Så länge som jag följt WM så har la Italia aldrig spelat en bättre fotboll. Nu är frågan: FRANCE or PORTUGAL? Zidane eller C Ronaldo? Jag har en känsla att fransmännen tar det här, men jag hoppas ändå på portugiserna, eller gör jag? Ett jävla velande. I vilket fall så blir det säkert en bra tillställning.

Fick ett infall efter att jag pratat med lobben om att rensa lite på datorn och nu är det klart. sådetså!

Nu är frågan om det blir någon gatufest ikväll.

Retar mig till sist på att de vägrar att ta in mina alster i "Skit Tidningen". Tydligen är valåret viktigt för BBB (borgarbracksblaskan). Fru A menar att jag skall skriva in till "Lillebror". Men då kan jag lika gärna gå som "sandvichman" runt på stan och få samma läsarantal. Det är i alla fall tydligt, att för liberalfjantarna är yttrandefriheten bara viktig om det gynnar de själva.

2 kommentarer:

Blogger Horfidë sa...

Är hon en låglandstapir, bergstapir eller långhårig tapir? Antar att alla oavsett kontinentshemhörighet (jag uppfann precis ett nytt ord) bor i regnskog?

Jahaja, fotbollen.. Mmm jag håller med dig jag. Eller nåt...

Du kanske ska öva dig i att "linda in" dina budskap på BBB så slinker de förmodligen igenom. jag fascineras av att dina genomtänkta insändare refuseras, medan en viss Jan Forss får skicka in all skit han vill som han hittar på AB...

05 juli, 2006 15:21  
Blogger Uffe Ess sa...

Långhårig, i alla fall när jag tittade efter senast.

Kontinentshemhörighet i all ära. Tänk på de som har olika inkontinentshemhörighet. D.v.s. de pissar på sig av olika anledningar.

Tyvärr har jag provat med olika psedonymer och det funkar ej. Det skall vara om man fejkar sitt riktiga namn och adress...Vi får väl se.

05 juli, 2006 17:28  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida