tisdag, september 30, 2008

Problemen fortsätter att hopa sig.
Det är tydligt att oflytet vägra släppa sitt grepp. Försäkringskassan har inte fått in "rätt" intyg från min läkare sedan augusti. Det innebär i klartext, INGA pengar. När väl intyget kommer in, fortsätter inbetalningarna som tydligen inte kan ske retroaktivt. M.a.o. so kan jag förlora uppåt 6 tusen spänn. Någon som vill göra vågen? Min handledare på FK sa att hon skickat informationen, men det visade sig att hon bara sänt ett av två papper i brevet. Men, det är ju hon som får problem, nehej, inte det...

När jag i morse hade lämnat en åkare på den södra skitfabriken, så träffade jag Bod-Erik för första gången på åratal. Trevligt. Han hade även tips på ett extrajobb, hur man nu skall orka med det. Något måste ändå ske om utlandstrippen inte skall bli ett ekonomiskt fiasko. Fan vad tröttsamt motigt det måste vara hela tiden.

Jag skall avsluta med två klarlägganden:

När någon efter år som vakt, med allt vad det innebär, kan på sin fritid hjälpa en utslagen fyllskalle på en parkbänk att ta sig hem, då förtjänar man respekt.

När en dotter kan ge sin far stöd och förståelse, trots att han knappast kan kallas världens bästa pappa, så förtjänar hon stor respekt.

5 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Folk ser nog att en bra pappa är en som köper dyra och fina presenter ,och ger sina barn allt dom pekar på. Men jag kan säga att jag behöver då inga dyra presenter eller telefonsamtal varje dag för att veta att det faktiskt är jag som har världens bästa Pappa!

30 september, 2008 17:00  
Anonymous Anonym sa...

Hur har du råd att åka utomlands då?

05 oktober, 2008 07:58  
Anonymous Anonym sa...

Tänk om han kanske har fått den ? Sen finns det också ett ord som heter SPARA , Sedan finns det tusentals olika flera saker man kan göra för att pallra sitt lilla sittorgan till ett utland..

06 oktober, 2008 21:39  
Anonymous Anonym sa...

Sitt lilla organ eller sitt lilla sittorgan? Kan tolkas på många vis...

14 oktober, 2008 16:44  
Anonymous Anonym sa...

Tolka de hur fan du vill!

14 oktober, 2008 23:38  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida