torsdag, augusti 20, 2009

Ryggskjuten.
Kunde inte sova inatt p.g.a. ryggvärken men dåsade till på morgonsidan. När väckaren ringt så tog jag mig knappt ur sängen. Efter mycket om och men så åkte jag på jobbet, bara för att få höra att chefen åkt utomlands. Det förklarade allt. Jag lämnade läkarkvittot och åkte hem. Varför förvärra det hela när jag ändå inte kan göra någon nytta?

På hemmafronten så ska jag tvätta och diska, något som jag tack och lov har maskiner till.

Tittade på Zlatans debut i barcatröjan igår men det såg inte så bra ut. Var han nervös kanske? United åkte på torsk mot Burnley, INTE bra. Underskattning får man hoppas på. Liverpool såg pigg ut mot gamla hjältelaget Stoke som nog får det tufft framöver. Tottenham imponerade även de, men det är som vanligt för tidigt att dra några större växlar när det gäller PL.

Jag blir riktigt glad när man ser Jamaicas framgångar då glädjen är så äkta. Man får verkligen hoppas att vägen till framgång även den har varit av äkta sort. Tyvärr så förstör lallarna på Tv-4 nästan hela sportupplevelsen. Det blir så tydligt hur usla de är när de nu varannan dag sänder med SVT. Snacka om klasskillnad.

På tal om sport så är det tur att VM går nu när man är "svårrörlig" och liggande ställning är att föredra. Tragiskt nog så är TV-tittande den enda aktivitet man gör i vertikalt läge numer (annat än när man ibland sover). Men va fan, man kunde ju vara död, eller hur? Just ett sätt att diskutera... "Det finns de som har det mycket värre". Eller: "Vadå ont i nacken? Var glad att du har en". "Det finns säkert någon totalförlamad blind albinoneger med nageltrång och tandvärk i Sahara som gärna skulle byta med dig"o.s.v. Snälla, finns det ingen som kan utföra en lobotomi på mig så jag kan bli nöjd med livet?

Sijoo.

Ps. Förbjud bananer, gurkor och morötter, de är ju fallossymboler!

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Puss

22 augusti, 2009 00:07  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida