onsdag, augusti 19, 2009


Sorkpest? Nejdå.

Vaknade ca. 03.00 varm som satan med än mer värk i ryggen. Blev dock iskall när jag kom ihåg vad njurvärk, feber och göromål bland råttskit har med varandra att göra. Ringde sjukhusets "hotline" där det sas att de skulle ringa upp. När jag var på vag till jobbet 07.30 så blev jag återuppringd. Snabbt jobbat...

Väl hos doktorn så handlade det hela om ryggskott. Att det hade spridit sig berodde helt på att jag inte tagit det lungt när det började göra ont. Anledningen till att jag kände mig varm var en blandning av usel sömn och tabletterna. Han rekomenderade att jag skulle ta ledigt resten av veckan men den gubben går inte. Ett läkarutlåtande krävde dock chefen, vad fan nu det är? Han får nöja sig med ett skrivet kvitto.
Så "det är bara att bita" som Keskitalo i lumpen sa när han vägrade vila, trots näsblod och 40 graders feber...
Jag skjutsade sedan en god vän till flyget då han skulle till 08-land och operera sig. Att säga lycka till är helt meningslöst i sammanhanget, men jag mäktar inte mer.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida